Hogyan infraszaunázzunk?

Folyadékpótlás

Az infraszaunázás előtt és után  fogyasszunk sok folyadékot!

25 - 35 perc

25-35 percig szaunázzunk, 50 percnél tovább semmiképp ne maradjunk bent! 

50 - 60 Celsius-fok

Az infraszauna hőmérsékletét 55-60 fok közé állítsuk be.

Addig infraszaunázzunk, ameddig jólesik!

Minden infraszaunázást egyre hidegebb vízzel történő tusolással zárjunk le! Végül pótoljuk az ásványi anyagokat, igyunk ásványvizet és vitaminokban gazdag gyümölcsleveket. 

Hogyan kezdje az infraszaunázást?

A következőkben egy teljes körű, a fogyást és az alakformálást is segítő, hosszabb távú infraszauna használati tanácsok következnek! Ha betartjuk az alább leírt tanácsokat, akkor valóban élvezetes lesz az infraszauna használata Önnek és kedves családjának is!

Az infraszauna használatát érdemes egy kúrával kezdeni, mely három, maximum négy hetet jelent! Így egy teljes kúra egy hónapig tart, mely magában foglalja az első, kezdő hetet is, mely arra lesz jó, hogy Ön kellőképpen megismerje azt, hogy pontosan mennyi időt érdemes és kellemes bent tartózkodnia az infraszaunában.

Az infraszaunázás megkezdése előtt, kb. fél órával fogyasszon 4-8 deciliter folyadékot, lehetőség szerint szénsavmentes ásványvizet. (Ez kettő nagy pohár vizet jelent.) Ezzel kellő mennyiségű folyadék jut a szervezetbe az infraszaunázás előtt, mely az alacsonyabb hőmérsékleten történő izzadás beindulását is segíti! Ennek előnye, hogy jobban érvényesül az infraszauna méregtelenítő hatása is.

1. Kapcsolja be az infraszaunát, várjon néhány percet míg „bemelegszik”.

TIPP – pár perces testmozgás az infraszauna előtt…

Tovább növelhető a zsírégető hatás és az izzadás beindulása, ha egy pár perces testmozgást végzünk előtte. Nem kell nagy tornára gondolni, elegendő tíz-tizenöt karmozgást, és néhány törzsdöntést végezni: előre hátra, jobbra majd balra is.

Ezeket a gyakorlatokat az infraszauna bekapcsolását követően végezze el. Ne felejtse el azt sem, hogy érdemes a lehető legkevesebb ruhában szaunázni, bár akinek úgy kényelmes, hogy egy kevés ruhadarab rajta marad, az sem csökkenti az infraszauna hatását.

A tapasztalat azt mutatja, hogy hölgyek többnyire nem szívesen mutatják meg az esetleges „hurkákat”, főleg nem nyilvános helyen, így nyugodtan lehet törölközővel elfedni a problémásabbnak vélt részeket! Egy hónap után, már látványosan feszesebb lesz a bőr, így lassan az önbizalmuk helyreállításában és szépségük további fokozásában is kiemelkedő szerepe lehet egy ilyen kúra elvégzésének.

2. Infraszauna használata az első napokban

Az első napokban kezdjük alacsonyabb hőmérsékleten az infraszaunázást és rövidebb ideig maradjunk bent!
Ezt főleg kezdő infraszaunázóknak érdemes betartaniuk! A hőfokot állítsuk alacsonyabb tartományra: 45-48 fokra. Miután „nekivetkőztünk”, üljünk be és élvezzük az infraszaunát! Kezdetben elegendő 15-20 perc is.

A következő napokban a hőmérsékletet és a bent töltött időt is folyamatosan növelhetjük kis lépésekben. Minden nap szakítsunk időt az infraszaunázásra, ne hagyjunk ki egyetlen napot sem. Azonban ha idő vagy egyéb elfoglaltság miatt kimaradna egy nap, akkor se keseredjünk el, folytassuk másnap.

Az első hét lényegében azzal telhet, hogy Ön is megtalálja azt a hőmérsékletet és időtartamot, míg alaposan megizzad, de még nem válik kellemetlenné az infraszauna melege.

3. Az infraszauna kúra második hete…

A második héten, úgy folytathatja az infraszauna kúrát, hogy Ön már pontosan ismeri, mennyi az Ön számára ideális időtartam. A tapasztalat azt mutatja, hogy általában 55-60 fok és 30-35 perc az optimális.

TIPP – 50 percnél ne maradjunk tovább…

Az infraszaunában ne maradjon tovább bent 50 percnél! Egy nap egyszer használja, hisz a szervezetből távozó ásványi anyagok folyamatos pótlására is időt kell hagyni a szervezetnek.

Biztosan Ön is olvasta már infraszaunával kapcsolatos leírásokban, hogy 30 perc folyamatos infraszauna használat alatt több száz kalóriát lehet elégetni. Sőt, olykor a maratoni futás eredményeihez hasonlítják, ez persze eltúlzott kjelentés!

Az infraszauna használatával több kalóriát használ a szervezetünk, feszesebb lesz a bőrünk és a meleg hatására gyorsuló anyagcsere is segít a zsírégetésben, azonban ez nem azonos azzal, mintha fél órát tempósan végigfutnánk!

4. Napi többszöri infraszaunázás nem ajánlott!

Egyszer egy hölgy azt kérdezte tőlem, hogy ha kettő vagy három alakalommal használná egy nap, akkor egész gyorsan le tudna-e fogyni? Összeadta az „elégethető” kalóriák számát, és így jutott erre az eredményre.

Azonban Ön se felejtse el, hogy a túlzásba vitt infraszaunázás megterheli a szervezetet! Éppen ezért egy nap egyszer használjuk az infraszaunát. A néhány hétig tartó kúra alatt a test megszabadul a lerakódott méreganyagok nagy részétől, melynek igen pozitív hatásai vannak!

5. Méregtelenítő folyamat beindulása az infraszaunázás 2. hetében

Az első infraszaunázások után (ha Ön előtte nem használta gyakran) sok esetben az arcon is pattanások figyelhetőek meg. Ennek oka az, hogy beindult a méregtelenítő folyamat, ahogy a bőr mélyebb rétegeiből elindítja a tisztulás folyamatát.

Sunlighten mPulse szauna – Méregtelenítés

Természetesen ezért is érdemes minden infrszaunázás után, meleg vagy langyos vízzel kezdeni a zuhanyt. Ezzel a bőrre került faggyú és verejtékmirigyek által felszínre került anyagokat lemossuk magunkról!  Miután néhány perc így eltelt, állítsuk egyre hidegebbre a víz hőmérsékletét (tusolás ajánlott, ott ez könnyebben megy).

Egészen a hidegebb 30-35 fokos tusolással fejezzük be a tisztálkodást, mert ezáltal a bőr pórusai bezáródnak és az utána következő pihenő időszak is lényegesen kellemesebb lesz.

TIPP – végül tusoljunk…
Minden infraszaunázást egyre hidegebb vízzel történő tusolással zárjunk le!

6. Melyik napszakban érdemesebb infraszaunázni?  

Az esti órákban, lefekvés előtt pár órával próbáljuk rendszeresíteni az infraszaunázást, így lesz elég időnk arra, hogy a test visszahűljön és kellemes, nyugodt, pihentető alvásnak nézzünk elébe.
Sokszor úgy emlegetik az infraszaunát, mint a vitalitást növelő készüléket.

Azonban a meleg bizonyos mértékig megviseli, kifárasztja a szervezetet, ezért az infraszaunát sokkal hatásosabb az esti órákban használni. Így hosszabb távon valóban növeli a vitalitást! A pihenést célszerűbb az infraszaunázást követő időszakra tervezni, amikor nem áll előttünk az egész nap!

TIPP – pihenjünk is…
Érdemes tehát, az infraszaunázást követő 1-3 órával nyugovóra térni, így másnap lényegesen kipihentebben ébredhetünk!

7. Fogyás, alakformálás, esti infraszaunázás  

Igen, az esti órákban történő infraszaunázás fentiekre is pozitív hatással van! Már önmagában, a felgyorsult anyagcsere segít az alakformálásban, hiszen a verejtékezéssel, ahogyan a test hűti magát, jelentős mennyiségű kalória ég el (ahhoz képest, hogy végig ülünk/fekszünk).

Mivel nem ajánlott „tele hassal” az infraszauna használata, ezért is tökéletes választás lehet az esti órákra tervezni annak használatát, mivel így, a szaunázást követő folyadékpótlás után már nem lesz éhségérzetünk, ezért nem csak a kalóriák égnek el, de szépen lassan, fokozatosan az esti nassolások is elmaradnak.

TIPP – figyeljünk az étkezésre…
Az infraszaunázás előtt 1,5 órával fogyasszon el egy könnyű vacsorát!

Ez néhány hét elteltével már megszokottá válik, az infraszauna utáni folyadékfogyasztás miatt, a bioritmusunk is megszokja azt, hogy az elhízást okozó esti étkezések is csökkenek: a szervezetünk apránként hozzászokik az egészséges életmódhoz!

A kúra és az esti időben történő szaunázás során ki fog alakulni egy napi „rutin”, ehhez a szervezet hozzászokik, ezzel pedig az egészségesebb, tudatosabb életvitel kialakítása is könnyebb lesz Önnek.
Meg fog lepődni azon, hogy egy pár hét elteltével mennyivel jobban fogja érezni magát bőrében!

8. Milyen folyadékot fogyasszunk az infraszauna használata során?

Az izzadás során ásványi anyagok is távoznak, ezért a sima csapvíz helyett ajánlott az ásványvíz vagy a magas rosttartalmú, természetes gyümölcslevek fogyasztása!

9. A méregtelenítés során tapasztalható tünetek (a kúra során)

A méreganyagok távozását sok folyadékkal segíthetjük! A kúra kezdeti szakaszán jelentkező leggyakoribb hatások: pattanások megjelenése, rossz szájszag, fejfájás, fáradékonyság, esetleg szúrós széklet érzése. Ez jó jel: a méregtelenítő folyamat beindulását jelzik!

Ezek a hatások csökkenthetőek, azzal, hogy naponta igyon meg 2,5-3,5 liter folyadékot! A kúra első hete után a tünetek elmúlnak és máris sokkal jobban fogja magát érezni!

10. Hogyan használjam az infraszaunát, amikor véget ért a kúra időszaka?

Egy ilyen kúrát nem érdemes 1 hónapnál tovább nyújtani, ennyi idő bőven elegendő ahhoz, hogy látványos változásokat tapasztaljon magán:

Kisimulnak a ráncok, a bőr valósággal megszépül, ha betartotta az esti használatot és az előtte történő könnyű vacsorákat, akkor pár kilót is leadhat, mindezt úgy, hogy sikerült Önmagát hozzászoktatnia egy egészséges étkezési stílushoz (azaz korai és könnyű vacsorához). Egy hónap után, már nem is fogja kívánni a nehéz, megterhelő esti étkezéseket.

Mivel a méregtelenítési folyamat ennyi idő alatt lezajlik, a kúrát követően elegendő heti 2-3 alkalommal használni az infraszaunát, amikor Önnek jól esik. Egy kúra után hagyjon magának legalább két hónapot, mielőtt újra megismételné azt.

11. Vitaminok távozása az izzadással – hogyan pótoljuk őket?  

Az infraszauna során történő izzadással vitaminok is távoznak a szervezetből. Érdemes tehát ezek pótlásáról is gondoskodni! A B2, B3, B5 és a B6 vitaminok, a “fogyasztó” vitaminok.

A tej és tojás fogyasztásával, kiegészítve a zöld leveles zöldségekkel teljes mértékben pótolhatóak ezek a vitaminok. Nem szükséges vitamin kapszulákat vásárolni. A B vitaminok közül az egyik legérdekesebb a B5 vitamin, hiszen többek között a zsír lebontásában is nagy szerepe van! Ez a vitamin leginkább a zöld leveles zöldségfélékben található meg (pl: káposzta, brokkoli), valamint a diófélékben, pisztrángban és a májban.

C-vitamin fontossága

A C-vitamin fontosságát Önnek sem kell bemutatni, az egyéb pozitív hatásain kívül, a zsírégetésben is nagy szerepe van!

TIPP – vitamin pótlása citrommal…
Fogyasszon egyszerű citromos vizet az infraszauna kúra során!

Vegyen elő egy citromot, kicsit „gyúrja meg”, hogy félbevágása után könnyebben lehessen kifacsarni a levét. Adjon egy kis friss citromlevet minden pohár vízhez, melyet elfogyaszt. Sokkal ízletesebb lesz a folyadékfogyasztás, arról nem is beszélve, hogy így a C-vitamint is természetes úton juttatja be a szervezetébe!

NE használjon cukrot vagy más édesítő anyagot!

Egy idő után észre fogja venni Ön is, mennyivel frissítőbb egy hideg citromos (szénsavmentes) ásványvíz fogyasztása, akkor is, ha eddig cukros limonádét fogyasztott. A citromos italnak a magas C-vitamin tartalma mellett, kellemesen friss az illata és az aromája, igazán frissítő!

Scroll to Top